Cursurile se desfasoara in timpul anului scolar si se adreseaza copiilor cu varsta de 6 - 14 ani. Pentru ca activitatile sa fie cat mai interesante si atractive ne folosim de cele mai noi tehnologii, iar predarea este focusata pe elemente vizuale, multa practica si jocuri educationale. 

 

Ce facem la cursuri?

 

Incepem prin a construi robotei pe care ii programam de pe laptop sa execute diferite comenzi: sa mearga, sa se catere, sa stea de paza, sa se opreasca cand intalnesc obstacole, sa afiseze mesaje sau sa scoata sunete. Pentru a fi mai usor de inteles am ales diferite teme bazate pe situatii din viata reala. Teme abordate: masurarea vitezei, insecte polenizatoare, reciclare, inundatii, cautare si salvare, principiul de functionare al unui semafor, bariera cu senzori, rover lunar, robot de tractiune, simulator cutremure, metamorfoza broscuta, comunicare prin cod morse. 

 

La inceputul fiecarei sedinte prezentam un scurt videoclip despre tema aleasa si discutam pe acel subiect, dupa care incepe constructia ghidata a robotului, programarea si testarea acestuia. Folosim niste seturi educationale dezvoltate de LEGO pentru predare la clasa si un limbaj de programare vizual care inlocuieste codul de calculator cu niste blocuri decorate sugestiv pentru a fi mult mai usor de inteles. 

 

Dupa ce ne-am familiarizat cu roboteii si programarea vizuala introducem lectii de Scratch 3.0, un limbaj de programare dezvoltat de MIT, asemanator cu cel de la LEGO, dar mult mai complex. Cu ajutorul Scratch invatam sa facem animatii pe care le putem folosi apoi in dezvoltarea de aplicatii si jocuri. Pentru inceput folosim proiectele ghidate: animeaza litere, fa un personaj sa se miste, utilizeaza sunete, creaza o conversatie s.a.m.d. Ajungem apoi la animatii complexe in care personajele fac diferite miscari, discuta unele cu altele, isi schimba infatisarea si executa diverse comenzi, iar la final vom putea dezvolta jocuri complexe sau diferite aplicatii.
 

 

Pentru a putea masura progresul celor mici am impartit cusurile in sase module:

Cursuri de Robotica si Programare pentru copii in Cluj-Napoca

Contruieste roboti dupa instructiuni

si se familiarizeaza cu programarea vizuala.

MINIONS

Durata: 30 sedinte

Invata sa foloseasca limbaje de programare adaptate copiilor pentru dezvoltarea de animatii si jocuri.

KNIGHTS

Durata: 30 sedinte

Construieste si programeaza roboti dupa tematica fara a avea nevoie de instructiuni.

 

VIKINGS

Durata: 30 sedinte

Dezvolta animatii si jocuri cu minim ajutor sau fara instructiuni.

WIZZARDS

Durata: 30 sedinte

Concepe roboti avansati, dezvolta animatii si jocuri complexe.

 

DRAGONS

Durata: 30 sedinte

Invata limbaje de programare: Javascript, Python, HTML si CSS.

LEGENDARY

Durata: 30 sedinte

Varsta: 6-7 ani

Varsta: 7-8 ani

gallery/wedomonkey_giffed

Varsta: 8-9 ani

Varsta: 10-11 ani

gallery/3dprogramminggiffed

Varsta: 12 ani +

Varsta: 9-10 ani

gallery/ezgif.com-gif-maker
gallery/python-logo
gallery/index
gallery/robotica_programare_cluj
gallery/programare_copii_cluj
gallery/coding_it_copii_cluj